nuffnang

Monday, April 4, 2011

Friend or Foe?



Salam and hello readers,

Kawan? kawan ialah orang yang rapat dengan kita dan sering bersama kita tatkala susah dan senang. Kawan rapat? memang susah nak cari...Yah, aku memang ramai kawan. Lelaki dan perempuan..sama banyak la kot. Tapi kalau kawan rapat aku rasa aku xdala kawan yang rapat sangat. Susah taw nak cari kawan yang sentiasa bersama walaupun susah dan senang. Kawan yang kita boleh percaya. Susah la..kadang2 kawan makan kawan. itu lagi sandi kan...Banyak dah aku jumpa camtu...

Ramai sangat kawan yang bila senang baru nak dekat..tapi bila susah xda pun nak tolong ka apaka bagi semangat or what-so-ever. Kadang2 terkilan juga la dorang buat kita camtu. Cakap2 belakang kita. Apa semua 2 kan...

Setiap manusia masing2 ada kelebihan dan kelemahan. Tak baiklah kalau kawan yang kita percaya cakap2 belakang cerita pasal keburukan kita. Apa semua tue? Bila depan kita, cakap baik2 segala...tapi belakang...nah..ntala apa yang dia cakap...

Aku x kesah juga la kena cakap2..tapi cakap depan2 la kalau berani, kenapa mesti cakap belakang2...cakap yang aku x boleh buat kerja ka apakah...Excuse me..Masing2 ada kerja masing2...so, x pyhla nak sibuk pasal kerja aku...Alahai~ heran la manusia camnie...

Kerja ko belum tentu siap kan..ko ke yang buat semua 2?? Kalau ko yang sorang buat xpa..ne suruh ntah sepa2..aku x tawla...Aku ne sedar diri juga xdala pandai bijak terer mana...boleh2 la kot...tapi please jangan perkecilkan kami. We know what we should do. Kerja kami tahulah kami nak buat kan...

Kadang2 aku rasa x tahan dengan perangai orang2 camtue..tapi nak buek camno kan...Redah je la..Ada ku kesah?
Tapi sometimes jadi SELFISH bagus jg..hahaha...biarla dorang nak kata apa pun..jadi diri sendri sudah...x kacau sepa2 pun kan...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...