nuffnang

Wednesday, November 2, 2011

Hijab/Tudung Issue

Assalamualaikum semua,

Kalau kita tengok hari ini dah makin ramai wanita/perempuan yang dah bertudung..Alhamdulillah...tapi ada juga yang bertudung semata2 fesyen...yela sekarang fesyen orang bertudung lagi up-to-date~ fesyen ala2 hana tajima yuna menjadi bualan dan ikutan orang ramai dan penggemar fesyen terutamanya wanita.

Tapi harus diingat, kita bertudung/ menutup aurat kerana syariat Allah. Ada yang bertudung sebab bf suruh...pastu kalau dah break off buka tudung balik..yes..memang banyak yang aku tengok camtu...harap2 kita dijauhkan dari benda2 camtu k~

Yang bertudung ikhlas kerana Allah, Alhamdulillah. Tapi bertudung pun mesti betul. I mean skrang ramai yang bertudung stil nampak aurat, ber'legging', kain sendat, baju lengan pendek, tudung nampak dada dll.


Oh! Aku juga seperti itu dahulu (pakai tudung, tapi baju lengan pendek, pkai tudung dpn x labuh smpai nampak dada). Aku dalam proses ingin menjadi muslimah yang baik. InsyaAllah,, di mana ada kemahuan di situ ada jalan kan...seboleh2nya elakkan la pakai tudung tapi pakai seluar legging..pa lagi kalo orang yg gmuk tu..adeii..kena malu ckit juga...Agak2 ckit laa kan..

Ingat x lagu minah tudung hafiz asyaari ka x silap..hah..tulah minah tudung zaman skrg..best pulok dengar lagu tuh! lol

Eh2..aku nak ceta pasal isu tudung yang menyerupai tudung sister sebenarnya...skrang kan dah jadi isu...kesian jugak dekat yuna..tapi kadang2 bagus juga da pengkritik pasal semua ne...kita pun dapat sedar kesalahan even kesalahan tu kesalahn kecil yang kita x sedar..macam benda ne la...yelah..duk lawa2 pkai tudung fesyen2 knun nak tiru2 hana tajima la yuna laa..tup tup menyerupai 'sister' gereja..

Tapi, kalao macam dalam gambar tu, aku x pena pakai lagi la..lagipun aku tudung paling2 pun aku just pakai shawl ada la ckit gaya2 modern ckit..

Cni ada komentar2 dari ustaz Zaharuddin dan Ustaz Zul pasal isu tudung berfesyen sekarang nie!














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...